2015. március 23., hétfő

Stephanie Perkins - Lola és a szomszéd srác


Fülszöveg: Lola Nolan, a szárnypróbálgató divattervező nem híve a divatkövetésnek. Ő jelmezeket alkot. Minél ütősebb a szerelése – minél sziporkázóbb, furább és vadabb –, annál jobb. De bármennyire hajmeresztő is a stílusa, Lola imádja a szüleit, tűzbe menne a barátnőjéért, és merész terveket szövöget a jövőről. Szóval minden tök tuti (a dögös rocker fiúját is beleértve), amíg vissza nem költöznek a környékre a rémes/utálatos Bell ikrek: Calliope és Cricket. Miután Cricket – a tehetséges feltaláló -,ikernővére árnyékából kilépve, ismét része lesz Lola életének, a lány rákényszerül, hogy végre tudomásul vegye az érzéseket, amiket időtlen idők óta táplál a szomszéd srác iránt.

A könyvtárban akadtam rá erre a gyöngyszemre. Valahonnan ismerős volt az írónő neve, de ez akkor és ott nem érdekelt. (Dögös pasi a borítón alart, szóval kikölcsönöztem.) Be kell valljam kisebb idegbajt kaptam, mikor hazaértem. Ugyan is, a drága jó Moly-on Anna és a franci csók 2. alcímen szerepel. Na most én azt még nem olvastam... Szerencsére kémeim (Lexa) jelentették, hogy a két könyv külön is olvasható. Így neki is kezdtem: 

Lola
 Főszereplőnk Lola él-hal a divatért. Saját maga készíti esetenként nagyon is meghökkentő ruhakölteményeit. Ő nem az a tipikus "átlagos csak vagyok, ja még sem" típus. Igazi különc, aki tisztában van a képességeivel. Pusztán 3 kívánsága van az élettől: az első, hogy Marie Antoinette-nek öltözve vehessen részt a farsangi bálon, ami azért valljuk be nem mindennapi. (Én farsangon Piroska voltam, mily' egyedi...) A második, hogy a szülei fogadják el, a nála jóval idősebb észveszejtően dögös pasiját, és végül, de nem utolsó sorban, hogy soha többé ne kelljen látnia a Bell ikreket. 
  Persze milyen YA könyv is lenne, ez, ha rögtön az első fejezet végén be nem állítana a gyűlölt ikerpár... Na én itt könyveltem el a könyvet! - Van egyáltalán ilyen szóösszetétel? - Már akkor éreztem, hogy ez is csak egy tipikus limonádé könyv lesz. Nem mondom, hogy tévedtem, mert tényleg az, de felüdítő volt olvasni. (Főleg a Trónok harca után...) 
  Az ikrek visszatértével olyan régi sebek tépődnek fel, melyekre Lola már rég nem számított. Cricket kedves mosolya és az az ártatlan csók, amit tönkre tett álnok húga Call viselkedése. 
A lány igyekszik elkerülni újdonsült szomszédjait, de ami nem megy, azt nem kell erőltetni. (Főleg ha a srác ablaka a tiéddel szemben van.) Lola és Cricket, végül elkerülhetetlenül felfigyelnek egymással, innentől kezdve, ez már csak kémia. Lolita főhősnőnk kénytelen elfogadni a tényt: még mindig szerelmes a szomszéd srácba. 
Max
  Ezzel nem is lenne probléma, ha nem lenne Max, a pasija. A szívdöglesztő rocker srác, akibe fülig szerelmes. Kiegészítik egymást, Max a nagy Ő, akit az ég is neki teremtett, és Lola tényleg szereti őt. De hiába küzd ellene, nem tagadhatja: belekerült, a híres szerelmi triádba, és innen bizony nincs menekvés kisebb nagyobb sérülés nélkül. Valyon kit fog választani? A fiút akibe szerelmes, vagy a karkőtőmániás szomszéd srácot, aki nagy eséllyel pályázik bőrrákra. (A jegyzetei.)  


Véleményem: 4/5 Mint mondtam: "tipikus limonádé könyv". Alkalmas egy laza hétvégi kikapcsolódáshoz, vagy a Balaton partra napozáshoz. Nem az a tipikus nyálas szerelmes sztori, ez egy kedves egyedi történet, amit öröm volt olvasni. Én nagyon szerettem, így tiszta szívvel tudom ajánlani bárkinek 16 éves kortól. 

Szereposztás: 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése