2016. március 2., szerda

Kiera Cass - Az igazi


Fülszöveg: A párválasztó kezdetekor a lányok még harmincöten voltak, de közülük csak egy nyerhet. Eljött az idő, hogy a korona végre a győztes fejére kerüljön. Amikor beválogatták a Párválasztóba, America még csak nem is álmodott arról, hogy valaha eljuthat a korona közelébe – vagy Maxon herceg szívéhez. Ahogy azonban egyre közeleg a versengés vége, és a palota falain túl fokozódik a fenyegető veszély, America rádöbben arra, hogy mennyi mindent veszíthet – és hogy milyen keményen kell küzdenie a vágyott jövőért. "Egyik kezem Maxonéban pihent, arcomat a mellkasára fektettem. Ő a fejem tetején nyugtatta az állát, így forogtunk az eső zenéjére. Abban a pillanatban biztosra vettem, hogy van közös jövőnk. Ha ilyen érzés, amikor együtt vagyunk, akkor valahogy rá fogunk találni az útra, amely visszavezet bennünket egymáshoz."

Előszó: Sosem hittem volna, hogy lehet egy könyvet ennyire utálni! Az igazi egy tündérmesének indult, melynek minden egyes oldalát imádtam, aztán jött az utolsó 50 oldal, és tönkretett mindent. A The One ékes példa az írói hanyagságra. 


Értékelés: 3/5 Őszintén szólva hatalmasat csalódtam ebben a könyvben! Kár is lenne tagadni, hogy a sorozat eddigi legjobb kötete, de ez a végeredményen már nem tud javítani. Az igazi-ban végre megismerhettük a karakterek valódi arcát. America-t a kezdeti hisztik ellenére is meg tudtam kedvelni, és az ítélkezős jelenet után hatalmasat nőtt a szememben; ráadásul még új kedvencet is avattam. Oldalról-oldalra egyre izgalmasabb lett a történet. Végre Maxon is kezdett megnyílni, de aztán kimutatta a foga fehérjét. Idegőrlő volt, ahogy America-val 260 oldalon át kerülgették egymást, miközben nyilvánvaló volt, hogy mind a ketten szerelmesek. Fel sem tudtam fogni, hogy Maxon nem tudta értelmezni a jeleket és annak ellenére, hogy fűt-fát ígérgetett America-nak, még mindig megtartotta Kriss-t B-tervnek. De ezzel talán még nem is lett volna akkora baj, hisz rengeteg meghitt America+Maxon pillanatot kaptunk, mikor kölcsönösen kimutatták az egymás iránti gyengédségüket.
  Talán a karakterfejlődések tették igazán tökéletessé ezt a könyvet. Sosem hittem volna, hogy megkedvelem az Elit tagjait, de a közös beszélgetős részek, és a színvallások után Celeste lett az új favoritom! Hihetetlen, hogy mennyi minden lakozhat egy-egy karakter lelkében! Az igazi oldalról-oldara tökéletesen lett felépítve. A több szálú karakterfejlődés és a cselekményvezetés egyszerűen tökéletes! De aztán, az írónőnek sikerült teljesen lerombolnia a 3 részen át precízen felépített mesterművet. 

Innentől kezdve az értékelés spoileres cselekményleírást tartalmaz!

Mikor Maxon végre-valahára a tettek mezejére lépett, és szerelmet vallott America-nak, úgy olvadoztam, mint akciós pálcikás jégkrém egy forró nyári napon. Aztán a herceg mindent tönkretett... Mikor a helyzetet félreértve önmagából kifordulva porig alázta America-t, őszintén szólva meggyűlöltem. Én nem ezt a herceget ismertem. Nem ezt a reakciók vártam tőle. Persze a kiborulása érthető volt, de az a Maxon Schrave akit megismerhettünk, sosem viselkedett volna így, főleg nem America-val. Ezt megtetézve az írónő átvitte a Nagy Ő-nek induló történetet egy olyan korhatáros kaszabolós filmbe, amit még George R. R. Martin is megirigyelt volna. Ráadásul rengeteg karakter halála teljesen értelmetlen volt. Fel sem tudtam fogni, hogy miért kellet Celeste-nek és Amberly királynőnek meghalnia. És itt még nem ért véget a tortúra. Miután Maxon futatta a Clarkson király 2.0-ás szoftvert, és megalázta majd megszégyenítette America-t hirtelen szerelmet vallott neki, majd mindenki boldogan élt míg meg nem.. Az az erős és független női karakter, akit főhősnőnk megtestesít, nem tűrte volna a herceg viselkedését. Nem hagyta volna, hogy így beszéljenek vele következmények nélkül.

Spoiler vége, nyugodtan olvass tovább! :)

Fogalmam sincs, hogy miért kellett így végződnie ennek a történetnek, de ahogy olvastam a kritikákat, nem csak én vagyok így vele. Talán elfáradt az írónő, vagy egyszerűen kifutott az időből.. Csakis ez lehet a magyarázat arra, hogy összecsapta élete talán legkiemelkedőbb művét. Nagyon nagy jóindulattal adtam 3 csillagot. Hisz annyi minden volt még ebben a történetben! Annyi mindent lehetett volna még írni Maxon és America életéről, még ha az külön utakon is folytatódik.! Ettől függetlenül csak azt tudom ajánlani, hogy olvasd el, mert az utolsó 50 oldal borzalmaitól eltekintve ez egy fantasztikus történet, amin rengeteget lehet sírni, nevetni és persze idegeskedni. Egy javaslat: ha nem akarod megutálni, az alábbi részeket ne olvasd el: 297-301. oldal 310-313. oldal. Ez persze csak egy javaslat. A kiemelt részek nélkül csak ajánlani tudom! :)  Ide kattintva -15%-al tudod megrendelni a könyvet.


Kollázs:


A képen Joey Graceffa és Audrey Hollister

Értékeléseim a sorozat korábbi részeiről:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése