2016. május 15., vasárnap

Becca Prior - Stockholm-szindróma 


Fülszöveg: Mikor elrabolják, Brian Hayes pontosan abba az életbe csöppen, amit mindig is szeretett volna elkerülni. Bár apja az alvilág koronázatlan királya, Bry eddig azon volt, hogy ő más emberré váljon, és megfeleljen halott édesanyja egykori elvárásainak. Az élet azonban mindig tartogat meglepetéseket, és a leggondosabb számításba is hiba csúszhat. Briannek fel kell idéznie a gyermekkorában tanultakat, ha túl akarja élni a borzalmakat. Arra azonban nem lehet felkészülni, hogy épp akkor éri utol a szerelem, mikor a puszta léte is veszélybe kerül. Pláne arra nem, hogy a fogvatartója lesz a szíve választottja.  Elrablója, Jake Harris egy jelentéktelen alak, aki az öccse életéért cserébe elvállal egy munkát, de arról fogalma sincs, mibe keveredik. Mikor szembesül a zord valósággal, és rájön, hogy nemcsak a testvére, hanem a saját biztonsága is veszélybe kerül, olyan döntést hoz, amivel mindkettejük életét kockára teszi. Csakhogy nincs választása… 

Leírás: Egy recenzió kapcsán kerültem kapcsolatba a Newkids kiadóval és magával Becca Priorral. Az eredetileg fanfictionokat író Becca a tavalyi évben robbant be "A Tanítvány" című erotikus regényével. Legújabb Stockholm-szindróma című erotikus krimije a Könyvfesztiválon is nagy sikert aratott. A kiadó standja bizony sokaknak szemet szúrt, főleg az elhelyezése miatt. Keresve se találhattak volna figyelemfelkeltőbb helyet. :D

Vélemény: A Tanítvány című sorozat után bizony nagy elvárásokkal fogtam neki a kötetnek. Az írónő szépítésektől mentes, nyers és őszinte stílusa könnyen magával ragadja az embert. Becca Prior az erotikus irodalom nehézbombázója. Kertelés nélkül ír le olyan párbeszédeket, amin egy széplelkű ember nem, hogy elpirul, de szabályosan sokkot kap. Ha valamihez hasonlítanom kellene a Stocholm-szindrómát, akkor az egy féltégla lenne, és nem csak a terjedelme miatt! Már a fülszövegből kiderül, hogy nem egy "átlagos melegregényről" van szó, de arra ami a prológusban várt még én sem számítottam. Az érettségi hevében egy nyugodt kis olvasmányra számítottam erotikus fűszerezéssel, de ez a könyv ordibálva rám rúgta az ajtót és 500 oldalon keresztül hajigált a cselekmény-téglákkal. Aki látta már a Stephen King könyve alapján készült "Ragyogás" című filmet az el tudja képzelni a jelenetet. :D 




Miután kihevertem a prológus olvasása közben kapott szívrohamot, azt hittem egy időre megmenekültem, de elég nagyot tévedtem. A krimibe lassan kezdett újra beszivárogni az erotika. Van egy két jelenet amit még E. L. James is megirigyelt volna. A Stockholm-szindróma egy rendkívül inger-dús és pörgős könyv, ami akkor is eszedbe fog jutni, ha éppen félre teszed egy kicsit. Nem hiába lett "Stockholm-szindróma" a cím. Becca nagyon is jól ért ahhoz, hogy fenn tartsa az érdeklődést, ami gyakran sokkot tud okozni az embernek. Sokszor éreztem úgy, hogy egy sorozatot olvasok, amit valamilyen oknál fogva egyben adtak ki. Csak kapkodtam a fejem, hogy "Már megint mi folyik itt?". Az egyetlen dolog amit hiányoltam az az volt, ami Becca eddigi könyveit olyan letehetetlenné tette; ez pedig a mély érzelmek ábrázolása. A Tanítvány első két része ráébreszti az embert, hogy azonos nemű emberek között is működik a kémia, de még hogy! Brian és Jake között folyamatosan vártam az érzelmi töltetet, hisz egy igazi komoly kapcsolathoz kevés a szexuális vágy megléte. Jake már az első oldalakon felkeltette az érdeklődésemet. Titokzatos volt és érzéki, de a könyv során sokat vesztett a kezdeti ragyogásból és rengeteg sztereotip vonást vett fel. Nagyon örültem volna neki, ha ő is épp olyan akaratos és férfias lesz mint Brian. Morgan Hayes karakteréért viszont hatalmas pacsi jár. Brian apja az alvilág híresen kegyetlen vezére, aki elöl csak halotti bizonyítvánnyal lehet menekülni, fia elrablása után megfogadja, hogy bosszút áll, ezzel el is kezdődik a maffia-háború amibe idő közben beszivárognak a családi konfliktusok is. Régi sebek szakadnak fel, családok szakadnak szét és egyesülnek újra miközben a múlt árnyai kísértik szeretett karaktereinket. 


Kollázs/Szereposztás:



A könyvet köszönöm a Newkids kiadónak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése