2015. május 25., hétfő

A nagy Coming Out videó!


Pár napja belengte a netet egy olyan videó, amire szerintem már mindannyian vártunk/számítottunk. Joey Graceffa coming outolt! A fiatal YouTuber egy magával ragadó videóklippben vallott szint, ahol is  szó szerint megmentette a herceget! *A dögös dögös herceget*
    Na de térjünk is a lényegre! Miért is írok erről? Mi közöm a témához? Habár nem vagyok egyik LMBT közösség tagja sem, mégis a szívemen viselem a hozzájuk kötődő eseményeket. Másrészről nagy Joey Graceffa és Shane rajongó vagyok. Harmadszorra pedig: Hamarosan jön egy Booktalk videó, ahol 3 LMBT könyvet fogok elemezni a magam furcsa módján :)  Na de, hogy miért is írok erről? Nemrég belefutottam egy cikkbe Rácz Stefán Tibi weboldalán (das: Media-Addict) aki mint tudjátok a Fogadj el! című könyv fantasztikus szerzője; az Eurovíziós Dalfesztiválról írt (a cikket ide kattintva olvashatjátok el) amivel egyébként teljes mértékben egyetértek. Na de! A cikk alján belefutottam egy ajánlóba, "Videóklippben coming outolt a Youtube-sztár" Először nem igazán fogott meg a szalagcím, hisz arra gondoltam, hogy úgyse tudom kiről van szó... Hát tévedtem! De még mekkorát! 
  Joey Graceffa a híres Youtuber aki több videóklippben is feltűnt már, 1 hete nyíltan felvállalta másságát! 


"The signs were always there."
Aki kicsit is követi Joey munkásságát, úgy gondolom, hogy gyaníthatta. Elég sok utalást tett erre, és itt nem konkrétan a Shane-el közös videóira gondolok. Lehet arra hivatkozni, ahogy azt teszi sok "jóindulatú vlogger, hogy "látszott rajta". De nem! Higgyétek el, hogy igen, sejthettük, de sosem lehettünk ebben biztosak. Joey és Shane gyakran elbolondozott, amivel egyébként nagy nézettségre tettek szert. De egyben elszabadítottak olyasvalamit ami felett már nem volt hatalmuk: a fangirlöket. Fanfictek és Fan-maded képek ezrei lepték az internetet az elmúlt 4-5 évben. A srácok ezt jópofán fogadták: több fanfictiont el is játszottak! (Ide klikkelve megtekintheted az egyiket) :D Ez persze csak olaj volt a tűzre, és megindult, egyfajta hadjáratnak is nevezhető kérdésözön, melyben minden egyes fandom azt tárgyalta, hogy vajon melegek-e? Konkrétan már az esküvőjüket szervezték! :D Na de így megy ez. Mi fangirlök és fanboyok már csak ilyenek vagyunk. 
Mikor megnyitottam Tibi cikkét, az első reakcióm konkrétan ez volt. (Das balra watchingolni!) Ledöbbentem. Percekig néztem a képernyőt! Voltaképpen nem tudtam mit kezdjek magammal! "Mi van? Miért? Ne már!" Szögezzünk le valamit: Joey Graceffa egy 10-es listán 20-as pasi! Összetört a szívem! Ó az a keserédes reménytelen szerelem. Hát basszus 5 éve bele voltam zúgva a pasiba! Most mondhatom le az esküvőt, szuper! :D Aztán elkezdtem gondolkodni (igen néha azt is szoktam): Ha ő meleg, Shane is az? És ettől még ugyan úgy rajta marad mine álompasi listán! E öröm e boldogság ugye! :D
Ellenben gondoljatok bele: Majdnem 5 millió ember követi ezt a srácot, aki képes volt arra, hogy őszintén szívét-lelkét beleadva felvállalja önmagát! És ez az amit én mindennél többre becsülök! Nem egy meleg ismerősöm van aki retteg attól a lehetőségtől, hogy coming outoljon. Hisz mit fog szólni a családja? A barátai? Mi lesz ha mindenki elfordul tőle? Lévén gőzöm sincs arról, hogy ez milyen lehet, nem tudom igazán átérezni. Éppen emiatt BÁRMIT megtennék értük! Ahogy minden egyes barátomért. A nagy coming out dal óta Joey 2 videót is közölt a témával kapcsolatban, az egyik címe sokatmondóan csak ennyi: "Igen, meleg vagyok". 


Ha jobban megnézitek Joey szemeit, láthatjátok, hogy sírt. :( Nyilván nem volt valami könnyű összerakni ezt a "kis" videót. Konkrétan kiakadtam mikor végig hallgattam. Nem tudom, honnan van ennyi ereje és bátorsága a srácnak, de komolyan: Le a kalappal! 
  Természetesen ahogy nyilvánosságra került a videó rajongók tömkelege biztosította Joeyt a támogatásukról, megjelentek különböző "reakciós videók" hol pozitív, hol negatív töltettel. Bár én csak pozitívval találkoztam szerencsére. Viszont meg kell említenem, hogy nem minden rajongó reagált így. Két negatív hozzászólást találtam és nem egy dislike-al kellett szembesüljek, habár az egyik kommonetet úgy fél órája leszedték. (Pusztán 100-200 Joey fan esett neki a felhasználónak... Jogosan! )
   Miután rávettem magam, és vigiolvastam Tibi cikkét, azonnal felpartizánkodtam magam a YouTube-ra, hogy rákeressek 1 valamire, valamire amire számítottam! És meg is találtam. Az egyik legismertebb LMBT YouTuber csatorna a GayGod szinte azonnal reagált Joey videójára. A sárcok köszöntötték Joeyt a maguk furcsa és aranyos módján, amit Graceffa szintén azonnal kommentelt is:  


Ééés a másik videó amit minden Joey fannak "kötelező" (!) megnéznie: 




Végül pedig, hogy ne csak videókat linkelgessek: Joey könyvet írt! 


Fülszöveg: Twenty-three year old Joey Graceffa has captured the hearts of millions of teens and young adults through his playful, sweet, and inspirational YouTube presence (not to mention his sparkling eyes and perfect hair). Yet, Joey wasn’t always comfortable in his skin, and in this candid memoir, he thoughtfully looks back on his journey from pain to pride, self-doubt to self-acceptance.

To his fans, Joey is that best friend who always captures the brighter side of life but also isn’t afraid to get real. In the pages of his first book, he opens up about his years of struggling with family hardships and troubles at school, with cruel bullying and the sting of rejection. He tells of first loves and losses, embarrassing moments and surprising discoveries, loneliness, laughter, and life-changing forks in the road, showing us the incalculable value of finally finding and following your true passion in this world. Funny, warm-hearted, and inspiring, Joey Graceffa’s story is a welcome reminder that it’s not where you begin that matters, but where you end up.

A könyvet az Amazonon tudjátok beszerezni. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése