2016. május 13., péntek

A sokszínű vörös papnő


Ezúttal a vörös papnőt alakító Carice van Houtennel tárgyaltuk ki karakterének gyenge pontjait, valamint azt, hogy milyen szerepet is töltött be a 6. évad egyik legfontosabb cselekményszálában. 
forrás: thedailybeast.com

HBO: Milyen állapotban találjuk Melisandre-ot az évad kezdetén?

Carice: Nagyon elkeseredettnek láthatjuk. Elvesztette a hitét és nagyon összezavarodott. Ennek már láthattuk az előjeleit, mikor az ötödik évad végén vissza tér a Fekete várba. Davos megkérdezte tőle, hogy hol van Shireen (Stannis Baratheon máglya halált halt lánya), de ő még csak beszélni sem tudott. Nagy csapás volt ez számára, hisz látta a lángokban, hogy az áldozatot meg kell hozni... de nem működött. Elgondolkodott azon, hogy "Mit ér egyáltalán a hitem? Ki ez az isten, akinek én az életemet szenteltem?" Ez volt az első eset, hogy láthattuk őt kétségek között vergődni. 

HBO: Mennyire volt nehéz eljátszani a karakternek egy ennyire emocionális oldalát? 

Carice: Az én erősségeim a dramatikusabb szerepekben mutatkoznak meg igazán, ahol a karakter kétségekkel teli és aggódó oldalát kell bemutatni. Melisandre-on keresztül ezt eddig nem tudtam kifejezni. Ő mindig fegyelmezett volt. Éppen ezért volt olyan jó megmutatni egy másmilyen oldalát is. Ugyanakkor elég rég óta játszom már a vörös papnőt ahhoz, hogy úgy érezzem "Várjunk csak egy percet! Elvesztettem minden viszonyítási alapomat!" Egészen olyan volt, mintha egy másik karaktert játszanék. Nagy dolog volt számára, hogy elvesztette a hitét. Mint színész, nagyon elégedett vagyok azzal, hogy megmutathattam őt egy kicsit más színben.


forrás: winteriscoming.net


HBO: Hogyan változott a kapcsolata Ser Davossal?

Carice: Davos most először látott repedéseket a páncélon. Melisandre sokkal megközelíthetőbb lett. Ugyan abban a csónakban eveznek, hisz mind a ketten elbuktak. Először elvesztették Stannist, majd Havas Jont is aki iránt nagy reményeket tápláltak. Ez a veszteség egy kicsit összehozta őket. 

HBO: Mikor szereztél tudomást először a karaktered életkoráról?

Jóval a forgatás kezdete előtt. Tudtam, hogy idővel vissza térünk majd a témához, de úgy voltam vele, hogy még soká lesz. "Látni fogjuk mikor eljön az a pillanat." Aztán mikor tavaly elolvastam a forgatókönyvet úgy gondoltam, hogy " Ó igen, ez nagyon is tetszik. Sokkoló lesz." Nagyon jót nevettem a reakciókon, egyszerűen imádtam! Nagyon szerencsés vagyok, hogy kaptam egy ilyen ütős részt a sorozatban az árny baba, a piócák és az összes többi szörnyű dolog mellett. 

HBO: A rajongók tűkön ülve várták, hogy mi lesz Havas Jon sorsa. Milyen érzés volt a cselekményszál részesének lenni? 

Carice: Mi is pontosan ugyan úgy vártuk ezt részt, mint a nézők. "Ahh - történjen már meg!" Rengeteg kérdést kaptam a témával kapcsolatban és én végig hazudtam mint a vízfolyás, de nem tehettem mást, a nagyobb jó érdekében cselekedtem. Biztos vagyok abban, hogy senki sem örült volna, ha el-spoilerezem. Nagyon szórakoztató volt a titoktartás, bár úgy gondolom, hogy az én karakterem kora sokkal nagyobb titok volt, mint Havas Jon feltámadása. 

HBO: Mire gondolt Melisandre mikor látta, hogy Havas Jon él?

Carice: Azt hiszem, hogy a "semminél" egy kicsi többet akart hallani, ahogy mindenki más is. Ő testesítette meg a közönséget. Bárki, aki találkozna egy emberrel aki vissza tért a halálból azt kérdezné "Kérlek mond, hogy van valami jó odaát" - vagy valami ilyesmit. De Jon nem mondott semmit és ez nagyon frusztráló volt számára akár csak mindenki másnak. 

HBO: Most, hogy a varázslat sikeres volt, látni fogjuk hogyan változik meg ő maga (a vörös papnő) az évad előrehaladtával? 

Carice: Egy eléggé elhanyagolt Melisandre-al kezdtük- ramatyul nézett ki, nem aludt - lassan kezdi visszanyerni a hitét és az érzést, hogy még igenis részese a játéknak. 


Gyorskérdések

HBO: Ha elhozhatnál egy arcot az Arcok Csarnokából kié lenne az?

Carice: Ned Stark, mert ő volt az első áldozat, egy igazi klasszikus. 

HBO: Ha te lennél az uralkodó, ki lenne a segítőd?

Carice: Mindig is szerettem volna, ha egy olyan világban élünk, ahol Samwell Tarly a király. Mind meghalnánk, de hé, szép idők lennének. 

HBO: Válasz egy fegyvert: varázslat, korbács, kard, lándzsa. 

Carice: Varázslat, csakis a varázslat.

forrás: Entertainment Weekly www.ew.com Minden jog fenntartva. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése