2015. június 11., csütörtök

Tammara Webber - Between the lines 


Fülszöveg: Reid Alexander hozzászokott, hogy megkapja, amit akar – most pedig épp legújabb szereplőtársát, Emma Pierce-et akarja. Az egész világ fölsorakozik, hogy szépen a kezére játsszon ebben, amíg a külső forgatási helyszínen a fiú két váratlan akadállyal nem kerül szembe: egy ádáz volt barátnővel meg egy szintén Emma kegyeire pályázó vetélytárssal. 
Emma Pierce csak most tette meg a nagy lépést, szakított a reklámokkal és televíziós filmekkel, amelyek éveken át foglalkoztatták. Az igazi mozifilmben – a szuperdögös Reid Alexander mellett – kapott főszerep valóra vált álommal ér föl. Emma azonban titkos vágyat rejteget a szívében: 
egyszerűen normális lány szeretne lenni.



Meg sem tudom számlálni, hogy hány kritikát kezdtem azzal a szöveggel, hogy "Félve kezdtem bele ebbe a könyvbe", ez a kis sablonosság általában akkor került elő, ha éppenséggel egy olyan könyvet szemeltem ki, amit mindenki utált, vagy mindenki szeretett; de a mostani eset, egészen más volt. A Sorok között-et egy nagyon kedves ismerősömtől kaptam kölcsön, így féltem attól, hogy mi van ha nem tetszik? Ha nem tudok róla majd mást írni, csak azt, hogy utáltam? Még szerencse, hogy nem egykönnyen hagyok félbe könyveket, így az első száz oldal után, már alig tudtam letenni Tammara Webber kissé sallangos, mégis egyedi romantikus történetét. 
   Emma Pierce a 17 éves színésznő-palánta él-hal a színházért, de túlzottan ambiciózus nevelőanyjának köszönhetően erről a vágyálmáról hamar le kellett mondani. (Chloe-ról nekem valahogy mindig Stifler mamája jutott eszembe az Amerikai Pitéből. :D Ki nem állhattam azt a nőt, egyrészről mert elnyomta Emmát, másrészről mert rajta élte ki a feltűnési viszketegségét, és lenyúlta az apját.) A nő mindent megtenne azért, hogy mostohalánya, ismert híresség legyen, s ezáltal ő a fiatal tehetség anyukájának szerepében tündökölhessen. Webber ehhez a kis melodrámához hozzá csapott még egy egoista férfi-főszereplőt, a 18 éves Reid Alexandert, akit kábé úgy képzeljetek el, mintha valaki összeturmixolta volna a OneDirection-t és Justin Biebert. Na őt még jobban utáltam. :D
Nagyon nem erősségem a szimpátia, így hiába kaptunk egy átható képet Reid családjáról, vagyis inkább arról, amit mi családnak nevezünk, valahogy nem hatott meg az egész. Ki nem állhatom az egoista és bunkó karaktereket, Reid pedig tipikusan az, akiről eltudom képzelni, hogy tinilányok ezrei visítva futkorásznak utána, miközben ő végigmegy a fél stábon. (Igen úgy.) 
   Önjelölt szexistenünk is részt vesz A suli büszkesége szereplőválogatásán, ahol is rögtön észreveszi a nagy tehetséggel rendelkező Emmát. A próba-felvételek során csak úgy szikrázik közöttük a levegő, és Reid eldönti, hogy ha törik, ha szakad megszerzi magának a lányt. 
    Na ez volt az a pont, mikor abba akartam hagyni a könyvet, pedig tényleg nem szokásom. Idáig egyszer kétszer fordult elő, pedig aki ismer, tudhatja, hogy már 10 évesen hatosával vittem haza a könyveket. Na, de ha félbehagytam volna, akkor most nem járatnám itt a virtuális számat. :D Természetesen továbbolvastam abban a reményben, hogy majd csak jobb lesz, és Reid-et talán elüti egy macskákat szállító kamion. Végül csak összejött! Habár minden reményeim ellenére, Reid-et nem csapta el egy kamion, pár óra alatt végeztem a könyvvel, és elmondhatom: Imádtam! 
   Ennyi csavart, ennyi drámát és szerelmi vívódást ritkán látok. főleg úgy, hogy nincs elcseszve. Nagyon kevés író képes arra, hogy a szerelmi háromszögre épülő történeteket ne rontsa el, de Tammara Webbernek (vagy a fordítónak) sikerült kihozni egy sablonosnak hitt történetből a legjobbat! :) 
   A szereplők kibontakoztak, volt akit megszerettem, és volt akit ugyan úgy utáltam, mint a könyv elején. De, hogy ki a szerelmi háromszög másik fele, azt egyszerűen nem mondhatom el. Annyi biztos, hogy Reid kész lenne megváltozni Emmáért, de valóban így van-e? És hisz-e neki a lány, vagy kettejük büszkesége balítélettel végződik majd? 

Értékelés: 5/5 Mint azt már mondtam, egyszerűen imádom ezt a könyvet! Tudom, így első hallásra egy tipikus YA sztorinak tűnik, de nem az! Ne hagyjátok, hogy megtévesszenek a külsőségek. Olvass a sorok között! 

Szereposztás:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése